سلامت چشم با سلامت قلب و عروق مرتبط است    ✍    ✍    ✍ برای حفظ سلامت بیشتر آب بنوشید!    ✍ زمانیکه دارای نشانه های سرفه و تب هستید از ارتباط نزدیک با سایرین خودداری کنید    ✍ مصرف موادحاوی ویتامین ها در هوای آلوده توصیه می شود    ✍    ✍ استفاده از ماسک در شرایط الودگی هوا اکیدا توصیه می شود    ✍    ✍ راههای انتقال میکروب · قندان · پول، و اسکناس سکه · خودکار ، قلم، ماس و کیبرد · دست دادن و روبوسی · استفاده از غداهای روباز عرضه شده در خیابان ها ·    ✍    ✍    ✍    ✍    ✍    ✍    ✍    ✍    ✍ در صورت مشاهده نشانه های تب، سرفه و خستگی درخانه بمانید و از انتقال ویروس اجتناب کنبد    ✍    ✍    ✍    ✍

هماتولوژی

 

بخش هماتولوژی یا خون شناسی آزمایشگاه پاتوبیولوژی امیرکبیر با کادر متخصص و مجهز بودن به دستگاه های پیشرفته و اتوماتیک و بهره گیری از  فن آوری های روز دنیا آماده خدمات رسانی به مراجعه کنندگان محترم می باشد.

در این بخش به صورت روزانه کنترل کیفی به منظور صحت و دقت آزمایشات انجام می گردد. پرسنل این بخش با شرکت در برنامه های کنترل کیفی خارجی و داخلی، در اعتبار بخشی این بخش کوشا هستند.

خون:

تقریبا  %8-7 از وزن بدن را خون تشکیل می دهد. خون مایع قرمز رنگی است که از دو بخش
سلولی و پلاسمایی تشکیل می شود . در حالت طبیعی % 55-45 از حجم کل خون را سلول های خونی (گلبول های قرمز، گلبول های سفید و پلاکت ها) به خود اختصاص میدهند. این سلولها درمایعی به نام پلاسما غوطه ورهستند. حجم مایع پلاسما درافراد بالغ حدود ۵ لیتر است و پلاسما حاوی انواع پروتئین ها، فاكتورهای انعقادی، مواد قندی، چربی، املاح  مختلف وهورمون ها می باشد.

 

 در بخش هماتولوژی آزمایشگاه امیرکبیر، نمونه خون گرفته شده از مراجعین، از نظر شمارش گلبول های سفید ، گلبول های قرمز،  پلاکت ها ، افتراق سلول های مختلف،آزمایش های PTT و PT بررسی می شود. این بخش در تشخیص سرطان ها ، کم خونی و بیماریهای دیگر خونی با بکار گیری از دستگاه های تمام  اتوماتیک و بررس های  میکروسکوپیک متخصصین در کنار پزشکان متخصص نقش بزرگی ایفا می کند.

 

 

 

ادامه
66611846
66604651
بزرگراه آيت الله سعيدي ، چهار راه يافت آباد
ابتداي بلوار معلم، پلاک 3
کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به آزمايشگاه پاتوبيولوژي اميرکبير می باشد.
طراحی شده توسط شرکت پیوند طب و نرم افزار