سلامت چشم با سلامت قلب و عروق مرتبط است    ✍    ✍    ✍ برای حفظ سلامت بیشتر آب بنوشید!    ✍ زمانیکه دارای نشانه های سرفه و تب هستید از ارتباط نزدیک با سایرین خودداری کنید    ✍ مصرف موادحاوی ویتامین ها در هوای آلوده توصیه می شود    ✍    ✍ استفاده از ماسک در شرایط الودگی هوا اکیدا توصیه می شود    ✍    ✍ راههای انتقال میکروب · قندان · پول، و اسکناس سکه · خودکار ، قلم، ماس و کیبرد · دست دادن و روبوسی · استفاده از غداهای روباز عرضه شده در خیابان ها ·    ✍    ✍    ✍    ✍    ✍    ✍    ✍    ✍    ✍ در صورت مشاهده نشانه های تب، سرفه و خستگی درخانه بمانید و از انتقال ویروس اجتناب کنبد    ✍    ✍    ✍    ✍

آزمایشات

مورد استفاده
تعیین سطح هموسیستئین خون
نام روش اندازه گیری
Enzyme Colorimetryl
نوع نمونه
سرم-پلاسما-ادرار
حجم نمونه
2000 میکرولیتر
کمترین حجم نمونه
500 میکرولیتر
نگهداری نمونه
بعد از خونگیری سریعا در دمای 20- ارسال شود.3 روز در دمای -20 درجه سانتیگراد.
حمل و نقل نمونه
در 20- c˚
نیازهای همراه نمونه
نوع نمونه روی ظرف نمونه و برگه درخواست حتماً قید شود.
اطلاعات لازم از بیمار
سطح هموسیستئین با حمله قلبی، سکته مغزی و لخته شدن خون در ارتباط است.
معیار رد نمونه
"حجم کم ، همولیز" لیپمیک.
آمادگی لازم قبل از نمونه گیری
نیاز به ناشتا بودن دارد.
اطلاعات بالینی
هدف از انجام این آزمایش اندازه گیری مقدار هموسیستئین درخون یا ادرار است . هموسیستئین یک اسید آمینه ی سولفوردار است که به طور طبیعی به مقدار اندک درسلولهای بدن وجود دارد . هموسیستئین ماده ی جانبی حاصل از متابولیسم متیونین است . متیونین یکی از ۱۱ اسید آمینه ی ضروری است که بدن قادر به ساخت آنها نبوده و باید از طریق غذا تامین شود. در سلولهای سالم هموسیستئین پس از تولید به سرعت به مواد دیگر تبدیل می شود.

وجود ویتامین ب ۱۲ ، ب ۶ و فولات ، برای متابولیسم طبیعی هموسیستئین ضروری است. در صورت کمبود ویتامین ها ، متابولیسم هموسیتئین به طور کامل انجام نشده و سطح آن درخون افزایش می یابد .

براساس مطالعات انجام شد ، شواهدی دال بر نقش هموسیستئین در ایجاد آترواسکلروز وجود ادارد . هموسیستئین با وارد کردن آسیب به دیواره ی رگ های خونی و تشکیل لخته ، می تواند موجب بروز آترواسکلروز شود . با این وجود هنوز ارتباط آترواسکلروز و هموسیستئین کاملا روشن نشده است .

در بیماران مبتلا به هموسیستئینوری ، سطح هموسیستئین درخون و ادرار افزایش قابل ملاحظه ای نشان می دهد . بیماری به دلیل موتاسیون در ژن
روز و زمان انجام آزمایش
هر روز


66611846
66604651
بزرگراه آيت الله سعيدي ، چهار راه يافت آباد
ابتداي بلوار معلم، پلاک 3
کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به آزمايشگاه پاتوبيولوژي اميرکبير می باشد.
طراحی شده توسط شرکت پیوند طب و نرم افزار