سلامت چشم با سلامت قلب و عروق مرتبط است    ✍    ✍    ✍ برای حفظ سلامت بیشتر آب بنوشید!    ✍ زمانیکه دارای نشانه های سرفه و تب هستید از ارتباط نزدیک با سایرین خودداری کنید    ✍ مصرف موادحاوی ویتامین ها در هوای آلوده توصیه می شود    ✍    ✍ استفاده از ماسک در شرایط الودگی هوا اکیدا توصیه می شود    ✍    ✍ راههای انتقال میکروب · قندان · پول، و اسکناس سکه · خودکار ، قلم، ماس و کیبرد · دست دادن و روبوسی · استفاده از غداهای روباز عرضه شده در خیابان ها ·    ✍    ✍    ✍    ✍    ✍    ✍    ✍    ✍    ✍ در صورت مشاهده نشانه های تب، سرفه و خستگی درخانه بمانید و از انتقال ویروس اجتناب کنبد    ✍    ✍    ✍    ✍

آزمایشات

مورد استفاده
این آزمون برای بیماران مبتلا به درد قفسه سینه به منظور تعیین ارتباط میان درد مزبور با ایسکمی قلبی انجام می شود و یک شاخص اختصاصی برای تشخیص انفارکتوس حاد میوکارد و آسیب عضله قلبی به شمار می رود. به علاوه این آزمون برای پیش بینی احتمال وقوع حوادث قلبی در آینده نیز مفید می باشد.
نام روش اندازه گیری
روش مرجع: RIA
روش ارجح: ELISA
سایر روشها: Rapid test (ایمونولوژیک)
نام های مشابه
Troponin I ، تروپونین I قلبی
نوع نمونه
سرم-پلاسماEDTA
حجم نمونه
0.6 میلی لیتر
کمترین حجم نمونه
0.3 میلی لیتر
نگهداری نمونه
بعد از خونگیری سریعا در دمای 20- ارسال شود
حمل و نقل نمونه
در 20- c˚
نیازهای همراه نمونه
نوع نمونه روی ظرف نمونه و برگه درخواست حتماً قید شود.
راهنمای جمع آوری نمونه
-از خون هپارینه استفاده نشود.
اطلاعات لازم از بیمار
درد قفسه سینه-ایسکمی قلبی-انفارکتوس حاد میوکارد
معیار رد نمونه
"حجم کم ، همولیز"
اطلاعات بالینی
این آزمون برای بیماران مبتلا به درد قفسه سینه به منظور تعیین ارتباط میان درد مزبور با ایسکمی قلبی انجام می شود و یک شاخص اختصاصی برای تشخیص انفارکتوس حاد میوکارد و آسیب عضله قلبی به شمار می رود. به علاوه این آزمون برای پیش بینی احتمال وقوع حوادث قلبی در آینده نیز مفید می باشد.
-نتیجه تروپونین مثبت همیشه نشان دهنده انفارکتوس میوکارد نیست.
-سایر شرایط منتج به آسیب سلول های میوکارد منجر به افزایش تروپونین I می گردد. این شرایط عبارتند از؛ میوکاردیت، جراحی قلب، آنژین صدری، آنژین ناپایدار، نارسایی احتقانی قلب، و علل غیر قلبی، مانند، نارسایی کلیوی، بیماریهای مزمن عضلانی و آمبولی ریوی.
-از جمله آزمایشات مرتبط با این آزمایش می توان به CPK-MB و میوگلوبین و الکتروکاردیوگرام (ECG) اشاره کرد.
مقادیر مرجع
up to 0.5
تفسیر
این پروتئین درون سلولی عضله قلب پس از مرگ سلول میوکارد بر اثر ایسکمی وارد جریان خون می شود. در نتیجه سطح خونی آن افزایش می یابد. بطور طبیعی تروپونین در خون وجود ندارد.
افزایش سطح: آسیب میوکارد، انفارکتوس میوکارد، ایسکمی مزمن قلبی
احتیاط ها
در روش RIA وجود غلظت های بالای تروپونین I عضلات اسکلتی (بیش از µg/L 750 ( باعث تداخل و افزایش مقدار در شرایط آزمایشگاهی (Invitro) می شود. پاسخ های مثبت کاذب در فاز حاد و مخصوصاً در نارسایی مزمن کلیه و بیماریهای مزمن عضلانی دیده می شود.
روز و زمان انجام آزمایش
هر روز


66611846
66604651
بزرگراه آيت الله سعيدي ، چهار راه يافت آباد
ابتداي بلوار معلم، پلاک 3
کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به آزمايشگاه پاتوبيولوژي اميرکبير می باشد.
طراحی شده توسط شرکت پیوند طب و نرم افزار