سلامت چشم با سلامت قلب و عروق مرتبط است    ✍    ✍    ✍ برای حفظ سلامت بیشتر آب بنوشید!    ✍ زمانیکه دارای نشانه های سرفه و تب هستید از ارتباط نزدیک با سایرین خودداری کنید    ✍ مصرف موادحاوی ویتامین ها در هوای آلوده توصیه می شود    ✍    ✍ استفاده از ماسک در شرایط الودگی هوا اکیدا توصیه می شود    ✍    ✍ راههای انتقال میکروب · قندان · پول، و اسکناس سکه · خودکار ، قلم، ماس و کیبرد · دست دادن و روبوسی · استفاده از غداهای روباز عرضه شده در خیابان ها ·    ✍    ✍    ✍    ✍    ✍    ✍    ✍    ✍    ✍ در صورت مشاهده نشانه های تب، سرفه و خستگی درخانه بمانید و از انتقال ویروس اجتناب کنبد    ✍    ✍    ✍    ✍

آزمایشات

مورد استفاده
جهت جستجوي هليكوباكتر فعال در مدفوع استفاده می شود.
نام روش اندازه گیری
Enzyme immuno assay
نام های مشابه
هلیکوباکترآنتی ژنی مدفوع
نوع نمونه
مدفوع
کمترین حجم نمونه
100 gr
نگهداری نمونه
نمونه گرفته شده باید سریعا در یخچال گذاشته شود و ظرف مدت 48 ساعت سوسپانسیون مورد نظر تهیه شود در غیر اینصورت نمونه باید فریز شود
اطلاعات لازم از بیمار
زخم معده
معیار رد نمونه
نمونه هاي جمع آوری شده با فرمالین غیر قابل قبول می باشند
اطلاعات بالینی
عفونت معده در اثر باکتری به نام هلیکو باکتر پیلوری ایجاد می شود. این عفونت می تواند در نهایت زخم معده و مشکلات جدی تری را ایجاد کند. تشخیص به موقع آن بسیار مهم است چون مانع ایجاد عوارض دراز مدت می شود. برای تشخیص آن از روش هایی همانند آزمون بررسی اوره ی تنفسی استفاده می شود. درمان این اختلال معمولا ترکیبی از چند آنتی بیوتیک و داروی ضد التهاب معده می باشد.
یکی از علل مهم گاستریت ( ورم معده) عفونت معده با هلیکو باکتر پیلوری می باشد. تشخیص و درمان به موقع این مشکل از بسیاری از عوارض بیماریزا جلوگیری می کند. این آزمایش وجود ماده ای در مدفوع را که باعث می شود سیستم ایمنی به باکتری هلیکو باکتر پیلوری و یا عفونت ناشی از آن حمله کند را نشان می دهد. آزمایش آنتی ژن مدفوع ممکن است برای کمک به تشخیص عفونت هلیکو باکتر پیلوری و یا بررسی روند درمانی این بیماری استفاده شود.

مقادیر مرجع
Negative < 0.9
Equivocal 0.9 – 1.1
Positive > 1.1
تفسیر
در مورد نمونه هاي مثبت جواب ها بايد با نشانه هاي پزشكي بيمار مطابقت داشته باشد. و نمونه های منفی حضور میکروب Hpylori را رد نمی کند و باید با تستهای میکروبی دیگر تایید شود.
احتیاط ها
هیچگونه تداخلی با آسکاریس لومبریکوئیدیس و شیستوزوما گزارش نشده است.
روز و زمان انجام آزمایش
شنبه-دوشنبه-چهارشنبه


66611846
66604651
بزرگراه آيت الله سعيدي ، چهار راه يافت آباد
ابتداي بلوار معلم، پلاک 3
کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به آزمايشگاه پاتوبيولوژي اميرکبير می باشد.
طراحی شده توسط شرکت پیوند طب و نرم افزار